Műveltségi Terület: RekreációTantárgy: A következő órák keretén belül lehet foglalkozni ezzel a feladattal:
biológia, testnevelés, techika, osztályfőnökiOsztály: Minden osztályban hasznos lehet
Szükséges előismeretek: Internet alapvető ismerete
Oktatási célok: Az egészség az élet mozgatórugója! Meg kell szerettetni a gyerekekkel a helyes táplálkozás ismérveit.
Felhasznált programok:
Netscape Communicator vagy Internet Explorer a böngészéshezFelhasznált Internet címek:
Ezt a lapot mindenképpen látogasd meg és olvasd el, mert hasznos információkat találsz a táplálkozásról! http://www.oditech.hu/cod-tea/fitoterapia/taplalkozasi_tanacsado.htm
http://www.plussz.comEzen lapon alapvető információkat kaphatsz a táplálékkiegészítőkről: Vitaminok, Ásványi anyagok, Fehérjék, Szénhidrátok... http://www.dataobject.hu/fitness/etrendkiegeszitok.htm
A következő honlapokon megtekintheted néhány tápanyag kiegészítő, vitamin leírását valamint egy napi tápanyagszükségletet. Ahonnan ötletet is vehetsz. http://www.csomopont.hu/konyha/tablak/napi.htm
http://www.csomopont.hu/konyha/tablak/tapanyag.htm
http://www.csomopont.hu/konyha/tablak/vitaminbomba.htmProjekt menete:
A feladat a következő:
A gyerekek közösen (pl. páronként) írják össze, beszéljék meg mit és mennyit esznek egy héten (reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora során...). Tételesen különítsék el őket egymástól (pl. húsételek, zöldség, gyümölcs...).
Az osztály közösen tanulmányozza (tanári segítséggel), hogy milyen ételek mennyi vitamint, ásványi anyagokat és az egészséghez szükséges alkotó elemeket tartalmaznak. Az elsajátított ismeretek alapján ki lehet számolni, hogy mennyi vitaminra, ásványi anyagra és egyáltalán mennyi energiára van szüksége egy fejlődő szervezetnek.
Összevetvén a páronként elkészített eredményeket a szükségessel, ajánlom egy heti étrend összeállítását. Nem kell feltétlenül konkrét étkekre szorítkozni, csupán a szükséges mennyiségek eloszlását áttekintendő helyes étrendre gondoltam. (Nyomonkövethető lesz a gyerekek számára, hogy vajon eleget esznek-e és "jót". Ha keveset esznek, akkor pótolni kell, tehát az iskolában elkezdett program otthon folytatódhat. Ha netán sokat esznek be kell iktatni egy kis mozgást... Ezen téma pedig átvezet egy következő területre : Mozgáskultúra!)
Alkalom adtán konzultálni lehet a szülőkkel, hiszen nem biztos hogy mindenki odafigyel ezen kényes ám létfontosságú tényezőkre.Számítógépes tevékenységek: Internetes böngészés a megadott oldalakon illetve a témához kapcsolódó kérdésekben
Szükséges órai foglalkozás időtartama:
1. óra : 1 heti szokásos étkek összeírása (miből mennyit)
2. óra : Az összetevők vizsgálata... ennek megfelelően az előző órán született eredmények kiértékelése
3. óra : Az új ismeretek birtokában egy ideális étrend összeállítása
4. óra : TartalékUtómunkálatok: A konkrét étrend elkészítése esetlegesen az étkek elkészítése... beleolvasztása az iskolai menübe több hasonló étrend összevonásával...
Jó étvágyat
és jó munkát kívánok Mindenkinek!