Publications of the past 5 years


In journals and books:

·          Márta Turcsányi-Szabó, Géza Ambruszter,The past, present, and future of computers in education - the Hungarian image”, International Journal of Continuing Engeneering Education and Life-Long learning., UNESCO, 2001 Volume 11, Nos 4/5/6.

·          Márta Turcsányi-Szabó, "Subject Oriented Microwolrd Extendible environment for learning and tailoring educational tools", Informatika Vol 1 No 37, pp. 16-27, Matematikos ir Informatikos Institutas, Vilnius, 2001.

·          Márta Turcsányi-Szabó (raporteur Working Group 3.5), Internet, Education and Culture: Should we care?”, ed. D. Watson, J. Andersen, Networking the learner, Computers in Education, Kluwer Academic Publishers, 2002.

·          Turcsanyi-Szabo, M. (2003) „Capacity building in tele-houses: A model for tele-mentoring”, ed. Marshall G., Katz, Y. Learning in School, Home and Community, pp 101-111, Klewer Academic Publishers.

·          Turcsanyi-Szabo, M. (2004) „Informatics teacher training in Hungary: building community and capacity with tele-houses”, ed. A., Brown & N., Davis, World Yearbook of Education 2004: Digital Technology, Communities & Education, RoutledgeFalmer.

·          Continuously since 2003: The Roving Reporter section of ECi (Education Communication & Information) Journal, Routledge, ISSN: 1463-631X.

top

In conference publications as invited speaker:

·          Márta Turcsányi-Szabó, “Subject Oriented Microworld Extendable environment for learning and tailoring educational tools - a scope for teacher training”, 16th IFIP World Computer Congress, ICEUT 2000, 21-25 August, Beijing, China 2000.

·          Márta Turcsányi-Szabó, Learning in tele-houses – a perspective for development in underdeveloped regions within Hungary”, Infovek conference, Stara Tura, 2001.

·          Márta Turcsányi-Szabó, Capacity building in tele-houses – a model for tele-mentoring”, IFIP WG 3.5 Working Conference: Learning with Technologies in School, Home and Community, Manchester, 2002.

·          Turcsanyi-Szabo, M. (2003) Practical Teacher Training Through Implementation of Capacity Building Internet Projects, SITE 2003.

·          Turcsanyi-Szabo, M. (2003) Collaboratories – How can Children Learn over the Internet, Proceedings of Eurologo 2003, 27-30 August Porto, Portugal.

·         Turcsanyi-Szabo, M., Kalas, I., (2005) Collaboration – a tool for learning, Proceedings of Eurologo 2005, pp. 54-65, 27-30 August, Warsaw, Poland.

top

In International conference publications:

·          Abonyi-Tóth, A.,Turcsányi-Szabó, M, (2001)Developing multidisciplinary skills through a Web Based Learning environment implemented for tele-houses, Proceedings of the ICL 2001 Conference, Villach, Austria.

·          Andor Abonyi-Tóth, Zsuzsa Pluhár, Márta Turcsányi-Szabó, (2001) “A spell to urge for innovatation within teacher training”, Proceedings of World Conference on Computers in Education WCCE2001, IFIP, Copenhagen.

·          Márta Turcsányi-Szabó, Erich Neuwirth, Zsuzsa Pluhár (2001) “Extending the bounderies of teacher education with Co-Didactics”, Proceedings of Eurologo2001 Conference, Linz, Austria, 2001

·          Márta Turcsányi-Szabó, (2001) “Why S.O.M.E. Logo Environments are Suitable for Broader Educational Purposes?”, in Proceedings of Eurologo 2001 Conference, Linz, Austria.

·          Turcsányi-Szabó, M., Pluhár, Zs. (2003), Modular mind mapping, Proceedings of Eurologo 2003, 27-30 August Porto, Portugal.

·          Réthely-Prikkel, B., Turcsányi-Szabó, M. (2003), Team Challenge, Proceedings of Eurologo 2003, 27-30 August Porto, Portugal.

·          Kaszas, P., Turcsányi-Szabó, M. (2003), Adaptive knowledge maps, Proceedings of Eurologo 2003, 27-30 August Porto, Portugal.

·          Turcsányi-Szabó,M. Bodnár, E., Réthely-Prikkel, B., “Collaboratories for exploration, self-expression, creative communication and authoring”, International workshop of IFIP WG 3.5 Book of Abstracts, Budapest, 2004

·          Abonyi-Tóth A., Bodnár E. and Turcsányi-Szabó M. (2005), “Telling you in pictures” – communication bridging languages, Proceedings of Eurologo 2005, pp. 307-312, 27-30 August, Warsaw, Poland

top

In Hungarian pedagogical journals

·        Turcsányiné Szabó Márta, „ÉPÍTMÉNYEK"-re alkalmas környezetek a tanulás és tanítás érdekében”, Új Pedagógiai Szemle, július-augusztus, A Magyar Pedagógiai Társaság és az Országos Közoktatási Intézet folyóirata, 78-86 old., 2001.

·        Turcsányiné Szabó Márta (2003) „Képességfejlesztés teleházakban – a mentorálás egy működő modellje”, megjelent: Iskola – Informatika – Innováció, szerk.  Kőrösné Mikis Márta, OKI.

·        Turcsányiné Szabó Márta (2004) „Számítógépet az ovisoknak – Mozaikok a nagyvilágból”, Új Pedagógiai Szemle, január, A Magyar Pedagógiai Társaság és az Országos Közoktatási Intézet folyóirata, 87-98 old.

·        Turcsányiné Szabó Márta (2005) „Kollaboratóriumok – a Colabs projekt eredményei”, Új Pedagógiai Szemle, szeptember, A Magyar Pedagógiai Társaság és az Országos Közoktatási Intézet folyóirata, 132-147 old.

top