Kihívás 2003
|
A diákvetélkedő Neumann János születésének
centenáriumi eseménysorozatába illeszkedő, kiemelt fontosságú rendezvény.
A vetélkedő témaválasztásának Magyarország Európai Unióhoz való csatlakozási
előkészületei adnak különös aktualitást, az Internet, mint didaktikai eszköz
pedig a felnövekvő korosztály információs társadalomba való beilleszkedését
segíti.
A feladatokat az ELTE TTK Informatikai Szakmódszertani Csoportjának TEAM Laborja
állította össze sok éves szakmai és didaktikai tapasztalatok alapján, figyelembe
véve a versenyzők életkori sajátosságait és a technikai eszközök nyújtotta
lehetőségeket egyaránt.
|
|
|
|
Versbirodalom - Szépbirodalom
|
A Versbirodalom - Szépbirodalom
általános iskolás gyerekek részére gyűjtötte csoportokba a
korosztálynak szóló verseket, meséket, média elemeket. Az összegyűjtött anyagban
a későbbiek folyamán majd keresni is lehet. Az oldalak folyamatosan szándékoznak
bevezetni a fiatal olvasókat a mese és verskészítés fortélyaiba és az
önkifejezés módjaiba a média különböző eszközeivel. Rendszeres versenyek és pályázatok meghirdetésével az
alkotás örömét szándékozik serkenteni és a gyerekek munkáival gazdagítani az
oldalakat.
|
|
|
Kihívás 2002
|
A Kihívás 2002 egy ismeretfejlesztõ
Internetes játék. Célja, hogy a játékosok minél több információt, érdekességet megtudjanak Magyarországról az Interneten keresztül. A kérdések között lesz történelmi
jellegű, irodalmi ismereteket igénylő, képzõművészeti és földrajzi témájú.
Részletes információ itt található.
|
|
|
|
Imagine
weboldal
|
Az Imagine egy olyan szerzői rendszer, amelynek kezelése senki számára sem okozhat nehézségeket, amely segít a munka során a tartalomra és az üzenetre összpontosítani. A lehetőségek nagy többsége nem igényel programozói ismereteket. Mindenkinek lehetőséget ad festésre, animálásra, webszerkesztésre, a logo és multimédia elemek létrehozására, hang szerkesztésére, modellezésre, véleménycserére, prezentáció készítésére, projekt alkotására, programok írására, a munka ellenőrzésére, az adatok irányítására, zeneszerzésre, de akár egy valós idejű, szélessávú interaktív kapcsolat létrehozására is.
|
|
|
KOMA XXIX/64, "TeaM perspektíva" projekt
|
A tudás-alapú gazdaságban nemcsak a természet és társadalomtudományok kutatóinak, hanem akármilyen területen munkát végző embereknek meg kell érteniük a használt eszközök működésének alapjait, hogy azok szakszerű elsajátításával önön feladatukat megfelelően és hatékonyan el tudják végezni. Ezért a 21. század nagy kihívásában egyre világosabbá válik a tudás-alapú gazdaság munkaerőpiacának megteremtésére mutatkozó igény. Egyáltalán nem mindegy tehát, hogy iskolai éveik során a tanulók mit? mikor? hogyan? és miért? tanulnak, és ezt a tanulást milyen képességekkel rendelkező pedagógusokon/mentorokon keresztül sajátíthatják el a tanulók. Az ismeretszerzés ezen kérdéseinek innovatív átalakítása az információs társadalomban való megfelelés és előrehaladás záloga. A “TeaM perspektíva” pályázat a kor szellemének és igényeinek megfelelően szándékozik a tanulók szükségleteinek, hatékony fejlesztésükhöz szükséges eszközök megteremtésének, a pedagógusok/mentorok kellő felkészültségének alapjait és fejlődésüknek útvonalait megteremteni egy, az állandó visszacsatolások hatására folyamatosan fejlődő tanárképzés modelljén keresztül.
|
|
|
|
TéT project
|
A projekt célja a tanárképzési tevékenységek inspirálása a kreatív didaktikai eszközök kutatása és fejlesztése területén, amelyek remélhetoleg implementálhatóak mindkét (magyar és osztrák) kultúrában. Egy közös munkaterületet állítunk fel, amely kooperációt tesz lehetové a hallgatók Web-oldalak hozunk létre (mindkét nyelven) a kifejlesztett eszközök használata érdekében, amely kölcsönös cseréket és kommunikációt eredményezhet mindkét ország gyermekei között. Az implementáció eredményei kiértékelésre kerülnek.
Egy másik mellékes, és tudatos cél: mind a hallgatók, mind pedig a gyerekek elfoglalása többnyelu anyagokkal (angol, német) és a nyelv kommunikációs eszközként való alkalmazásával.
|
|
|
Teleház projekt
|
A projekt elsődleges célja volt, hogy a
teleházakban a gyerekek számára kinyissa a tanulási lehetőségek
kapuját megismertetve velük a távolból mentorált távoktatási
formát. A képzés során a gyerekek:
- megismerték a számítógép használatát, a helyi segítők vezetésével
és felügyeletével elsajátították az eszközök kezelését,
megtanultak kommunikálni az Internet lehetőségeit kihasználva
-megismerkedtek az önálló és projekt alapú tanulási móddal a HÁLogo
és KreaKom tananyagokon keresztül.
A tananyagok a TeaM laborban készültek és a
teleházakat a Informatikaszakos hallgatók mentorálták.
|
|
|
HáLogó Tananyag
|
Képzési cél tanulók számára: Képesek legyenek az oktatási technológia kihívásának lényegi pontjaként a modellezést helyezni a tanulás középpontjába, amely eszközöket és feladatokat helyez a tanulók elé lehetőséget adva a problémamegoldásra, építkezésre és hibajavításra a képzeletbeli vagy igazi rendszerek világában készségeik és képességeik fejlesztésével.
Képzési cél pedagógusok/mentorok
számára: Képesek legyenek kisebb oktatási eszközök készítésére a rendelkezésükre álló szerzői rendszerek
felhasználásával a különböző korosztályok, képességek és szükségleteknek megfelelően, amelyekkel a tanulók virtuális
kísérleteket hajthatnak végre, új ismereteket sajátíthatnak el, és elmélyíthetik tárgyi tudásaikat a multi- és interdiszciplináris tárgyterületeken.
|
|
|
|
Kreakom Tananyag
|
Képzési cél tanulók számára: Lokális
és virtuális kooperálási célzattal készült projekt alapú tananyag,
amely erősen Internet függő kapcsolatra épít. A projektek több
témában kerülnek meghirdetésre, amelyek közül a tanulók érdeklődési
körüknek megfelelően választhatnak, de a választott témákban a
feladatokat határidőre el kell végezniük. A feladatok elvégzéséhez
alapszinten el kell sajátítaniuk egy pár alkalmazói programot. A cél
itt nem az alkalmazói program elsajátítása, hanem a megismerésen
keresztül annak felhasználása az írás, a képalkotás és a gondolati
struktúrák és azok kapcsolatainak kreatív fejlesztése, az ezzel
kapcsolatos kommunikációk (anyanyelvi és nemzetközi egyaránt)
kialakítása és az együttes alkotás lehetőségeinek megvalósítása.
|
Képzési cél pedagógusok/mentorok
számára: Képesek legyenek kiválasztani az
ehhez szükséges legmegfelelőbb eszközöket, azokról igazolni kell
tudni, hogy a feladatok ellátására valóban alkalmasak, illetve arra
azok a legalkalmasabbak, és ki kell tudniuk dolgozni módszertani
alkalmazásukat a hatékonyság és fejleszthetőség
figyelembevételével. Mindezek mellett ötleteket kíván adni
különböző szakirányban érdekelt tanárok számára: hogyan
integrálhatják az IKT eszközeit tantárgyaikban.
|
|
|
HTML szerkesztés kezdőknek speci
|
A "HTML szerkesztés kezdőknek" oldal azok kedvéért jött létre, akik saját honlapot szeretnének létrehozni a WEB-en, és ezért meg szeretnének ismerkedni a HTML nyelvvel.
A HTML nyelv oktatását segítő tananyag mellett a honlap tartalmaz gyakorló feladatokat is, módszertani leírásokat, valamint lehetőséget ad arra, hogy a tanultakat azonnal ki is próbálhassuk. Emellett számos - a honlapkészítéshez elengedhetetlen - segédanyag is helyett kapott az oldalon.
|
|
|
Eurologo'97
(English)
|
A EUROLOGO egy kétévente megrendezésre kerülő konferencia, amely a LOGO vagy a
LOGO-szerű programozási nyelv illetve környezetek a tanulásban, megismerésben betölthető szerepével foglalkozik a korosztályok széles spektrumán.
Az 1997. évi konferencia a TEAM labor szakmai támogatásával Budapesten
került megrendezésre. A honlapunkon olvashatók a konferencián
elhangzott előadások is. (angol nyelven) |
|
|
|
Comenius Logo honlap
(Hungarian)
|
Az itt található oldalak elsősorban gyerekeknek, szülőknek és tanároknak készültek. Folyamatosan bővítjük szórakoztató, játszva tanító, kreativitást serkentő segédanyagokat tartalmazó összeállításunkat.
Célunk, hogy konstruktív kapcsolatot létesítsenek a programok, problémák, játékok tervezői azokkal, akik ezeket használják. Szeretnénk elősegíteni ezeknek a szerepeknek az alternatív váltakozását az oldalak segítségével mind hazai, mind pedig nemzetközi szinten, hogy az egyes programok megalkotása valóban nemzetközi erő összeadásából származó kollektív összmunka legyen.
|
|
|
MATCh
(English)
|
Az Európai Unió által finanszírozott MATCh projekt célja egy olyan felhasználóbarát, egységes felülettel rendelkező, nyílt szerzői rendszer tervezése, elkészítése ill. tesztelése volt, amely a gyerekek ill. tanárok számára a multimédia és a hálózatok lehetőségeit kihasználó, a felhasználók közti együttműködést támogató környezetet nyújt. A szerzői rendszer a Comenius Logo nyelv továbbfejlesztésének tekinthető. A nyelvet a szerzők kibővítették olyan új eszközökkel, amelyek egyszerű egérkezeléssel, „fogd és vidd” technikával kezelhetők, elrejtve a felhasználók elől a programozási nyelvet. A meseszerkesztő figyelemreméltó példája annak, hogy a Comenius logo multimédia szerzői nyelvként is felhasználható.
|
|
|
|